11 listopada 2012

MUST HAVE #22/2012

Dzisiejsze Must Have jest jak wczorajszy stosik. Mikre... Jakby w listopadzie nic się nie działo... jakby nie pojawiało się nic po co z całą chęcią bym sięgnęła...hmm...



Wydawnictwo: Albatros
Data wydania: 16.11.2012


Jacka Formana, programistę z Doliny Krzemowej, prześladuje pech.  Nie dość, że  niespodziewanie traci pracę, wypadkowi ulega żona, której zachowanie nasuwa mu podejrzenie, że  jest zdradzany, to jeszcze ktoś go śledzi - ktoś w furgonetce z napisem SSVT - a w domu znajduje dziwną kostkę oznaczoną tymi samymi literami. Kiedy otrzymuje propozycję, by jako konsultant polecieć do wybudowanej na pustyni w Nevadzie fabryki wykorzystującej nanotechnologię, długo się nie waha.
Na miejscu dowiaduje się, że głównym wytwarzanym tu produktem są stosowane przez wojsko ultranowoczesne kamery szpiegowskie,  złożone nanorobotów - roje genetycznie zmodyfikowanych  bakterii E. coli. Jeden z takich rojów wydostał się na zewnątrz, nie słucha poleceń ludzi, zabija   napotkane zwierzęta, a w końcu zaczyna polować na ludzi. Powstrzymanie go spada na Jacka,  ponieważ to on napisał kiedyś program użyty do stworzenia tych złożonych z mikrocząsteczek tworów. Zadanie nie jest proste, bo roje rozmnażają się, a ich sztuczna inteligencja rośnie w zastraszającym tempie, niczym w wielokrotnie przyśpieszonym procesie ewolucji. W zabarykadowanej fabryce, w której  niespodziewanie pojawia się żona Jacka, trwa walka o przeżycie.

9 komentarzy:

  1. Wygląda na fajną książkę :) Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też chcę to przeczytać.Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooo ciekawą pozycję zaprezentowałaś, no nie powiem, teraz też mam na nią chrapkę!

    OdpowiedzUsuń
  4. O kurcze. Książka naprawdę musi być ciekawa. Chyba zażyczę ją sobie na święta ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. interesująca - tak mi się wydaje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdaje mi się, że ta lektura byłaby strzałem w dziesiątkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Coś mam przeczucie, że ta książka będzie mocno trzymać w napięciu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Może być interesujące, szczególnie dla mnie - maniaczki biologii. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń