2 marca 2015

Kusząco i smakowicie („Pyszne na każdą okazję” Anna Starmach)

„Pyszne na każdą okazję” Anna Starmach
tom: III
cykl: Pyszne 25
wyd. Znak Literanova
rok: 2014
str. 192
Ocena: 5,5/6

Uwielbiam jeść. I zawsze lubiłam gotować. Ostatnio ta pierwsza czynność wychodzi mi nawet lepiej, niż ta ostatnia. Jest to przede wszystkim związane z coraz mniejszą ilością czasu wolnego. Na szczęście mam w domu kogoś, kto o mnie dba. Ten ktoś, gdy go dobrze nakierować, potrafi przyrządzić naprawdę pyszne i zaskakujące mnie potrawy. A kiedy może wesprzeć się na jakimś dobrym, sprawdzonym pomyśle, albo przepisie, to za pewniak mogę uznać, że nie pójdę spać głodna. Oczywiście są rzeczy, które gotuje on, tak, tak - on, bo o moim mężu mówię, chętniej, oraz takie, za które nie ma ochoty się zabierać. Gdyby to on o wszystkim decydował, to zarówno na śniadanie, obiad jak i kolację jedlibyśmy coś na słodko, od kanapek z Nutellą poczynając, na ciasteczkach z ciasta francuskiego z marmoladą kończąc.

To już trzecia odsłona Pysznych przepisów, zaproponowanych przez jurorkę polskiej edycji Master Chefa, Annę Starmach. Każdą kolejną poznaję i w każdej odnajduję coś dla siebie. Ta część jest o tyle atrakcyjniejsza i ciekawsza od wcześniejszych, gdyż autorka postanowiła zaproponować nam przepisy na konkretne, pogrupowane okazje. Na pierwszy rzut idą przepisy Bożonarodzeniowe. Oczywiście przegapiłam ten fakt w minione święta, jednak dzięki zapoznaniu się z tą pozycją teraz, będę miała więcej czasu na ewentualne próby przepisów przed wielkim finałem. Tak więc dzięki Annie Starmach dowiemy się, jak ugotować idealną grzybową, jak przygotować pierogi ze śliwkami, czy jak zrobić idealną kutię. Każdy przepis jest opatrzony listą składników, informacją, dla ilu osób wystarczy danego dania, oraz jak dokładnie je przygotować. Niestety, po raz kolejny zawiodłam się w obrębie szczegółów, na których mi zależy, a których nikt nie chce w przepisach podawać. Po pierwsze - kaloryczność, po drugie - cena danego dania, po trzecie - zamienniki składników. Na sam koniec musiałabym jeszcze dodać miejsca zakupu nietypowych składników. Gdyby te elementy znajdowały się w każdej sprzedawanej na rynku książce kucharskiej, dużo łatwiej byłoby się odnaleźć w świecie wielkiego gotowania. Cóż, czasami jednak nie można za dużo wymagać. Powoli zaczynam więc akceptować braki w książkach kucharskich, po jakie sięgam. Poza częścią na Boże Narodzenie w poradniku znajdziemy również przepisy na Kolację we dwoje, na Spotkania z przyjaciółmi, Pikniki, Przyjęcia dla dzieci oraz Dodatki.






Pyszne, tak jak i poprzednie odsłony z tej serii, jest bardzo ładnie przygotowanym poradnikiem. Całość opatrzona została fotografiami jedzenia autorstwa Agnieszki Piątkowskiej. Papier jest przyjemny w dotyku i dość gruby, a cena pozycji dość przystępna. Mnie Pyszne przypadło do gustu i mam zamiar wykorzystywać je w trakcie codziennej bytności w kuchni. Was również do tego zachęcam.


Sil


1 komentarz: