19 czerwca 2015

Zazdrość o dziecięcy wózek...1) („Niepłodność. Pomoc medyczna i psychologiczna” Bogda Pawelec, Wojciech Pabian)


„Niepłodność. Pomoc medyczna i psychologiczna” Bogda Pawelec, Wojciech Pabian
wyd. Smak Słowa
rok: 2012
str. 160
Ocena: 5/6

Na ciele rozmaże łez tatuaże
Ostatnią już noc mi zabierasz.
I męczy mnie ciągle myśl że już nie zdążę.
Oddalasz się znów z każdym słowem.

Nie zobaczysz, że patrzę na Ciebie inaczej.
Nie chciałeś mnie takiej mieć.
2)

Kursor mruga jak szalony, a ja poza niepokojem w całym ciele niezupełnie wiem, co mam napisać. Książkę przeczytałam od deski do deski, wiele danych przyswoiłam. Zaznajomiłam się z metodologią i przypadkami. Poznałam historię wielu anonimowych osób, podobnych mi, podobnych nam. Przeżyłam tę książkę na swój sposób, ale nie poruszyła mnie tak jak In vitro Bogdy Pawlec. Przy tamtej pozycji zrozumiałam, że marnuje czas i, że jak najszybciej powinnam ruszyć do przodu. Przy tej byłam już z przodu. Wygrzebałam się z dołka, podjęłam decyzję, zaczęłam działać. Teraz czuję się, jakbym działała od miesięcy, albo nawet lat. Tak, oczywiście staramy się od lat. Ale tak nie staraliśmy się nigdy. W ciągu półtorej miesiąca przeszliśmy przez dwie kliniki, kilkanaście badań, kilka wizyt i kilka różnych leków na różne przypadłości. Jeszcze chwila i wszystko na poważnie się zacznie. Z jednej stron jestem pobudzona i podbudowana, z drugiej - zniecierpliwiona i zaniepokojona. Dni raz pędzą, raz wloką się niemiłosiernie. Skrupulatnie wyliczam czas do zbliżającej się procedury. Mam nadzieję, że tym razem nic nie stanie nam na przeszkodzie. Zapytać więc możecie, do czego więc była mi Niepłodność Pomoc medyczna i psychologiczna? Otóż bardzo mi się przydała. Dzięki niej powiedziałam się więcej, jak to dr Pawelec określiła w innej swojej publikacji doktoryzowałam się. Poznałam pojęcia, znaczenie niektórych chorób, sposoby leczenia. Dowiedziałam się, kiedy naprawdę zaczyna być źle i powinnam udać się do specjalisty (ginekologa) i kiedy zaczyna być tragicznie i powinnam skorzystać z pomocy psychologa. Teraz znam różnice między procedurami, wiem, po co bada się poszczególne hormony i czemu tak istotne jest, by zbadać je w konkretnym momencie.

Dzięki Niepłodności... choć odrobinę lepiej wiem, jak radzić sobie z moim otoczeniem. Jak odpowiadać, by nie narażać się na niekończące się pytania o to, kiedy my doczekamy się potomstwa. Wiem również, tak przynajmniej mi się wydaje - kiedy powinnam dać sobie na wstrzymanie. Wiem, jakie pytania muszę sobie zadawać, by upewnić się, że jestem we właściwym miejscu i we właściwym czasie.

Według mnie Niepłodność - Pomoc medyczna i psychologiczna, autorstwa Bogdy Pawelec (psycholog) i Wojciecha Pabiana (ginekolog) to bardzo ciekawa i pouczająca lektura. Dzięki niej moja wiedza została w swoisty sposób oswojona i miała możliwość okrzepnięcia. Wiem teraz znacznie więcej i, tak mi się przynajmniej wydaje, łatwiej mi zrozumieć, co się wokół mnie dzieje. Lekarze nie zawsze tłumaczą, po co zlecają dane badania. Już po kilku stronach wiedziałam, że moja wstępna diagnostyka nie była przeprowadzona do końca prawidłowo. Teraz wiem, że brakło badań, które akurat w moim wypadku wyszły nieprawidłowo. Być może, gdyby kilka lat temu ktoś mi kazał wydać kilkaset złotych, teraz miałabym już nawet dość sporego dzidziusia. A tak, muszę nieść mój krzyż. Mam nadzieję, że wkrótce nie będzie on już taki ciężki.

Lekturę Niepłodności zdecydowanie polecam wszystkim osobom, które na co dzień brykają się z problemem, jakim jest nieposiadanie potomstwa. Książka dużo wyjaśnia, więc warto ją przeczytać.

Sil

1) str. 50

2) Sarsa Markiewicz - Naucz Mnie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz